December 13, 2010

KAMI MERAYU~




Masih dengan segmen yang bertujuan untuk meraih simpati mereka yang merokok di tempat terbuka sbb yang hari tu punya dah tutup ..
OK... mari kita sama sama berkempen secara besar-besaran ... Sila buat satu entri :
  1. Ceritakan satu pengalaman anda bersama mereka yang merokok yang mana anda amat tidak suka sama sekali sikap mereka itu ..                                                               ok...pengalaman ak bersama ngn org yg merokok??..ummm..penah lar jugak terserempak ngn abg2 or pak cik2 yg tgh syok2 merokok depan ak..hui3...time tue ak ngn kwn2 de lar pegi jalan kat sbuah kedai makan..syok2 kami ngah makan..ade plak pk cik xbape sodap2 merokok dekat2 dgn tempat kami..ak nie pe lagi...geram giler..law buat2 xtahu xbley lar plak..busuk...da lar nk makan nieh..pastu kteorg putuskan mau pegi kedai lain..n sblum nk kuar..ak pom ckp.."eish..busuk bango bau rokok nieh..bek kte pegi kedai laen dari duk kat org2 xberpelajaran nieh"...hahaha..trus lari sblum di"belasah oleh pk cik2 yg tengok2 katku yg byk ckp nieh..ahaaa+)
  2. Rayuan anda pada mereka ...                                                                        so...rayuan kat org2 itu???  .sy dgn ini mau lar merayu...KATAKAN TIDAK PADA ROKOK..uish..kempen plak...pi sy nk rayu sgt2 berhentilah merokok whai2 manusia yg berhobi2 merokok nieh...haha..law da nk sgt merokok jgn lah korang sumer merokok depan mnusia laen yg tak tahan dgn bau busuk rokok korang tue...merokok lar blakang2 hutan..takpe gak..pi law merokok lam utan..cian kat binatang2 plak..so..stop2 merokok..kan senang??..ntah lar...kesedaran diri sendiri...kan..kan..kan..                                                  
  3. Cadangan anda kepada kerajaan terhadap isu rokok ini ..                                okeh..kerajaan pom satu...da rokok tue xbley..naper masukkan lgi rokok lam negara nie..ntah lah..no komen...harap2 lar pihak kerajaan dpt kurangkan lagi kemasukan rokok lam negara MAlaysia nie n hapuskan terus rokok2 yg masuk lam negara..okey^_^
Terima kasih .. Segmen ini bukan bertujuan untuk anti atau membenci siapa siapa tetapi hanyalah bertujuan untuk berkongsi perasaan kami yang tidak merokok ini terpaksa menghirup udara yg beracun tu ..
Yup.. tak merokok pun akan mati tapi sekurang kurangnya kami tak nak mati dengan mengetahui punca kematian kami kerana ROKOK !

*****************************************

p/s..hah..ni jelar entri yg dpt ak kongsi sal udak2 yg merokok..kui3..

6 comments:

nur said...

Bahijah.. berani tu.. sib baik tak kena belasah ye..
ALL IN ONE

-hanyaaku- said...

yeahh mari berkempen!! hehee
tamoo rokok..

Lulu caldina said...

katakan TIDAK kepada rokok..

✿ CikCimi said...

ban je semua rokok.
:)

Bahijah~ said...

nur::...haha..nasib bek...terus cabut..

hanyaaku::..jom3..berkempen..yookk!!

LUlu::..yup...ROKOK..pembunuh..ceehh...

cikcimi::...yup..agree...pi kerajaan punye pasal lah nie...tape2..asal ade mnusia2 cam kiter..ceewah...

Bahijah~ said...

jom...join contest gadis kampung....

http://nukilangadiskampung.blogspot.com/2010/10/join-my-contest-be-my-followers.html#comment-form